5 Sebab kenapa anda harus ambil kolagen hari ini

Friday, January 31, 2020



1/3 daripada tubuh badan manusia sendiri adalah kolagen. Pengambilan kolagen oleh rakyat Malaysia kini semakin meningkat dengan kesedaran tentang kebaikan khasiat kolagen terutamanya daripada sudut kecantikan kulit. Produk mengandungi kolagen juga dikenali sebagai produk antipenuaan kerana fungsi kolagen diaplikasikan untuk menggantikan kolagen yang hilang pada tubuh.
Kolagen memberikan struktur kepada KULIT dan saling bekerjasama dengan protein yang dipanggil elastin untuk memberikan fleksibiliti yang diperlukan apabila kulit meregang dan kembali kepada kedudukan asal. Kehilangan kolagen akan menyebabkan struktur kulit menjadi tidak tegang dan berkedut
Ilustrasi kulit manusia.
Kolagen memainkan peranan penting terhadap TULANG. Komponen tulang sendiri terdiri daripada gabungan kolagen dan satu bahan mineral yang dipanggil hydroxyapatite. Gabungan kedua-duanya memberikan struktur, fleksibiliti dan kekuatan pada tulang.

Fiber kolagen yang juga terdapat pada OTOT kita menyumbang kepada struktur dan kekuatan otot untuk bergerak dan menjalankan fungsinya sepanjang hari.

Dinding SALUR DARAH tubuh kita juga terbina daripada kolagen yang mana ia memberikan struktur, kekuatan dan fleksibiliti dalam menjalankan tugas menyalurkan darah ke seluruh tubuh.

KENAPA ANDA HARUS AMBIL KOLAGEN HARI INI?






TIPS MUDAH UNTUK KEKAL AWETMUDA

Bersenam adalah salah satu kaedah paling basic yang digemari ramai orang,lebih kerap badan kita mengeluarkan peluh lebih kerap kita singkirkan toksin dalam badan melalui peluh. Ada beberapa senaman yang menarik anda boleh amalkan setiap hari antaranya berjogging , badminton , futsal , Bola Sepak , Netball , Yoga , Zumba , Climbing , Hiking dan banyak lagi. Lagi best jika buat secara berkumpulan , pilihlah teman yang menarik samada outdoor mahupun indoor .

Avocado,pengemar ikan mesti bersorak gembira sebab ikan tinggi kandungan kolagen dan Omega-3,Sayuran dan buah-buahan berwarna merah seperti Tomato , Strawberry,Grapefruit,Buah Delima masing-masing mengandungi kolagen semulajadi dan bonus vitamin c. Perbanyakkan makanan tinggi protein.

Sentiasa berfikiran terbuka dan pandai membahagikan masa kerja dengan kerja seharian 

Dapatkan sumber kolagen terbaik daripada shaklee 



  • Meningkatkan ketegangan dan keanjalan kulit dengan mengurangkan garis halus dan kedutan.
  • Mengecilkan liang pori dan meningkatkan kelembutan dan kelicinan kulit.
  • Melembapkan dan membekalkan nutrien kepada kulit dari dalam supaya lebih cerah, berseri.
  • Meningkatkan kesihatan rambut.
  • Membantu menegangkan kulit kendur untuk bentuk badan yang lebih menarik dan kelihatan lebih sihat.


You Might Also Like

0 comments

Blog Achieved