Edema Simptom Kekurangan Protein

Wednesday, July 31, 2019


Mesti ramai dikalangan anda yang mengalami edema kan? Kenal pasti jika sering berlaku Tanda-tanda seperti kebas kaki , badan dan pergelangan tangan sampai timbul bengkak.Perkara seperti ini biasanya pandang remeh pada sesetengah masyarakat , mereka menganggap perkara biasa berlaku disebabkan kuat bekerja.

" Edema adalah pengumpulan cecair yang tidak normal dalam tisu tertentu dalam tubuh. Pengumpulan cecair mungkin berada di bawah kulit - biasanya di kawasan seperti kaki (edema periferi atau edema pergelangan kaki) atau mungkin terkumpul di paru-paru (Edema Pulmonari)"







Melihat perkara sini saya ingin jelas kan beberapa simptom edema yang ramai tak tahu;

✦ Swelling atau bengkak tisu di bawah kulit anda ,terutama di kaki dan atau lengan.
Perubahan pada warna kulit (Stretched or shiny skin).
Kulit yang bengkak akan menunjukkan lubang apabila di tekan.
Kelihatan Size perut juga akan meningkat besar.
Ketidak selesaan pada otot , rasa kurang sihat dan muscle cramp.


Atasi Edema dengan pemakanan yang sihat tinggi sumber protein




Esp Shaklee adalah minuman berkhasiat yang lengkap dengan sumber protein,memberikan tenaga berterusan,berasaskan Protein Tumbuhan Non-GMO

Kuasa Protein untuk Tenaga Lebih Lama
Kebanyakan orang tidak dapat mengekalkan tenaga atau stamina mereka sepanjang menjalani kehidupan seharian. Tingkatkan tenaga harian anda dengan minuman protein kami yang mempertingkatkan TENAGA-stamina anda. Protein soya berasaskan tumbuhan untuk tenaga yang lebih lama.
Protein adalah seperti blok yang membina tubuh anda, seperti batu bata yang membina rumah anda. Ia memainkan peranan penting bagi setiap fungsi tubuh untuk pertumbuhan dan perkembangan. Shaklee ESP Mixed Soy Protein Isolate Powder adalah makanan lazat yang kaya dengan kalsium dan protein.
Try It 

✮ https://lysavitashop.wasap.my/

You Might Also Like

0 comments

Blog Achieved