Keistimewaan Youth Advanced Renewal Overnight Cream

Saturday, July 14, 2018


Perbezaan Antara Youth Rich & Light dengan Penggunaan Yang Betul



Terlebih dahulu Lysa ingin annouce New Product daripada Shaklee baru sahaja Launching di Malaysia dan sudah boleh didapati disemua cawangan Shaklee seluruh Malaysia . Product tersebut ialah YOUTH RENEWAL OVERNIGHT CREAM - RICH (erk .. bukan ka sudah ada Renewal Overnight Cream ? ooo .. First launched hari tu ROC -Light )

So entri kali ini Lysa akan menjawap semua soalan2 customer mengenai apa sebenarnya perbezaan antara ROC Light & Rich .. soalan ini lysa dapat dari customer Instagram , facebook dan what;sapp ;


1. Tekstur Cream macam mana ada perbezaan ?

- Lysa memang sudah grab kedua2 ROC ini dan juga lysa sudah cuba pakai .. dari segi tekstur ada nampak sedikit beza .. Kalau kita tengok gambar diatas boleh nampak Rich sebelah KIRI tu nampak macam cream pekat berwarna putih , manakala Light sebelah kanan ini tekstur nya agak cair sedikit dan nampak warna tidak putih sangat berbanding Rich.

2. Ingredient ada Beza ka ? 

- Yes Of course , saya mula kan dengan LIGHT

ROC Light - 
Bahan-bahan Utama
Vital Repair+® Complex, Schisandra Chinensis, Lotus Japonicus

ROC Rich -
Bahan-bahan Utama
Vital Repair+® Complex, Lotus Japonicus, Shea Butter, Jojoba

Rich tidak ada Schisandra Chinensis tapi keistimewaannya ada Shea Butter, Jojoba.


3. Wa , Excitednya Boleh terangkan kebaikan Shea Butter & Jojoba ?


Shea butter adalah ekstrak tumbuhan alami yang membantu menjaga kesihatan, kulit dan rambut dengan lebih baik dan menarik . Shea butter ni memiliki banyak manfaat kesihatan, termasuk kemampuan untuk menghilangkan ruam dan noda. Hal ini juga membantu dalam melembabkan kulit dan rambut dan melindungi kulit dari radikal bebas, seperti sinar matahari dan pencemaran.

Shea butter adalah lemak kacang yang berasal dari pohon Shea-Karite, yang hanya dapat ditemukan di Afrika.

Manfaat Kulit

Shea butter mengandung vitamin A dan E, yang membantu melembabkan  dan mencegah garis-garis halus dan kedutan pada kulit. Vitamin ini menyembuhkan kulit yang rosak dan menghilangkan ruam, luka bakar, parut dan kulit yang kering . Vitamin F pula melembabkan kulit dan juga berfungsi sebagai pelindung, sunblock dan pelindung dari angin , serta mencegah kedutan kulit. Shea butter telah dikenal untuk memerangi psoriasis, eksim, dan kondisi kulit lainnya yang menyebabkan ruam dan iritasi.

Contoh Psoriasis ;




Seterusnya khasiat JOJOBA



Siapa tahu kan buah JOJOBA ini boleh mencantikkan kulit sebenarnya jojoba atau nama botaninya  simmondsia sinensis bukanlah satu bahan asing dalam penghasilan sesebuah produk masa kini , ia biasanya digunakan dalam produk penjagaan kulit dan kecantikan. 

Jojoba ini merupakan tanaman semula jadi di kawasan gurun Arizona , barat laut Mexico dan utara California, Jadi , tidak hairanlah jika jojoba bukanlah tumbuhan asing dalam kehidupan penduduk Amerika terutamanya masyarakat tempatan disana 

Pokok Jojoba ditanam untuk tujuan mendapatkan bijinya . Bijinya amat penting mereka jadikan minyak untuk melindungi kulit dan rambut mereka daripada kepanasan matahari dan sekali gus digunakan untuk merawat masalah kesihatan dan masalah kulit muka 

Jojoba mengandungi khasiat yang tinggi termasuklah vitamin E , vitamin B complex , dan silikon mineral , kromium , tembaga dan zink juga mengandungi banyak iodin yang mana kandungan iodin ini lah berkelebihan menentang jangkitan bakteria dan fungus.

Ringkasnya kedua2 Cream malam ini diformulasi dengan shea butter dan jojoba menghidratkan kulit dengan mendalam serta melembutkan kulit. Alga Marin ditambah dengan anti oksida yang kaya dengan vitamin membantu mengecas dan membantu sel kulit semasa anda tidur, membuatkan kulit anda kelihatan lebih muda, licin, dan cerah.

4. Adakah saya wajib memiliki kedua-duanya atau pilih antara satu ?

Soalan ini paling menarik. Lysa sendiri tidak tanya nutritionist sama ada perlu beli kedua2nya atau beli antara satu sahaja. Sebelum ini lysa memang guna ROC Light bila RICH ready stock sahaja di KKB lysa terus beli dan pakai , memang rasa perbezaannya.

Wajib anda semua tahu 


ROC Light ini - sesuai untuk kulit yang sering terdedah dengan cuaca panas dan sesuai untuk semua jenis kulit

ROC Rich pula - untuk kulit yang kering dan seseorang yang sering terdedah dengan tempat yang ber aircond 

sebab itu kita wajib ada kedua-duanya , contoh kalau kita travel di Jepun pada musim sejuk kita pakai Rich , bila travel di Thailand sebab cuaca panas kita pakai Light haha begitulah 

5. Tidak sabar grab , So kalau saya beli kedua2nya bagaimana pula cara penggunaan? 

- Dalam Sebulan bahagikan kepada 2 minggu ROC Light dan 2 minggu lain ROC Rich
- Tempoh pengunaan : Boleh Jimat 6 bulan


Nampaknya soalan ini sahaja yang lysa boleh jawap , sekiranya anda ada sebarang pertanyaan boleh lah terus what'sapp lysa dan lysa harapkan apa yang lysa sampaikan ini membantu anda yang dahagakan ilmu

Pengedar Sah Shaklee Anda.
Consultation | Mentoring | Sponsoring.
Cod | Kiriman Bus | Post Laju.




  

You Might Also Like

0 comments

Blog Achieved